Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Samsung ser udfordringer i omstilling til holdingselskab

SOUTHKOREA-POLITICS/SAMSUNG GROUP-MANAGEMENT
Foto:

Samsungs topchef, Kwon Oh-Hyun, udtaler, at planerne om at gøre selskabet til et holdingselskab kan få negative konsekvenser.

Det skriver The Wall Street Journal.

Samsung, der er Sydkoreas største familieejede konglomerat med 60 datterselskaber, er i gang med at foretage en vurdering af konsekvenserne ved en omstrukturering til et holdingselskab.

- Vores udvikling til dato viser visse negative konsekvenser ved en sådan transition, og på nuværende tidspunkt ser vi udfordringer i at implementere en holdingstruktur, udtalte Kwon Oh Hyun ved selskabets generalforsamling fredag.

pix-HTC

I november 2016 annoncerede Samsung, at selskabet havde hyret eksterne konsulenter til at vurdere muligheden for at blive et holdingselskab. På daværende tidspunkt understregede selskabet, at processen vil tage mindst et halvt år.

Samsungs nuværende struktur er kritiseret af myndigheder og udenlandske investorer for at være for kompleks og uigennemskuelig. Desuden er Samsung for tiden i skudlinjen i en omfattende Sydkoreansk bestikkelsessag, der har intensiveret kritikken mod konglomeratstrukturen.

pix-Seoul
For abonnenter LÆS MERE : Samsung ransaget igen i præsidentskandale

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen