Del : SMS
Berlingske Business

Sådan skaber digitale værktøjer værdi

Mange mindre virksomheder har for lidt kendskab og kompetence til at udnytte it-investeringer godt nok. Her kan du læse om fem firmaers erfaringer med digitale værktøjer.

Artiklen fortsætter under annoncen
De mener selv, at de mangler tilstrækkelige kompetencer til at anvende nye it-værktøjer. De er usikre over innovations-udbyttet af it-anvendelsen – og mangler overblik over udbuddet. Sådan lyder det fra mange små og mellemstore virksomheder om deres it-investeringer og –anvendelse. Det er konklusionen i rapporten ’Ikt-anvendelse og innovationsresultater i små og mellemstore virksomheder’, som Rambøll Management har gennemført for Forsknings- og Innovationsstyrelsen på baggrund af besvarelser fra 166 virksomheder med mellem 10 og 250 ansatte.

Rapporten peger på en række teknologiske trends, der optimerer små og mellemstore virksomheders forretningsrettede it-anvendelse – blandt andet ubegrænset mobilitet gennem trådløst bredbånd anvendt på flere enheder, på nye typer internetbaserede værktøjer, som i dag typisk kendes som web 2.0 værktøjer som wikis, blogs og sociale medier, og på cloud computing, hvor virksomheder ikke selv har it-systemerne installeret.

ErhvervsBladet.dk sætter hver mandag fokus på, hvordan teknologi og medier kan optimere forretningen i små og mellemstore virksomheder eller åbne op for helt nye muligheder. Gennem de seneste måneder har flere mindre virksomheder delt deres erfaringer med implementering af ny it.

Klik videre her og læs om fem virksomheder, der har høstet gevinster gennem nye it-værktøjer som wiki, mashup, virtuelle møder, 2D-stregkoder og Twitter.


Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere