Del : SMS
Berlingske Business

Pris på adwords ryger i vejret

Virksomheder flokkes om de gode placeringer på Google, hvilket skubber priserne på Google adwords i vejret.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det handler om at blive set – og fundet, når forbrugere eller andre virksomheder klikker sig vej via søgemaskinen Google.

Det får virksomheder til at gå efter de gode annonceplaceringer – og skaber en hastig vækst på markedet for søgeoptimering, hvor især priserne på Google adwords har fået et skub opad. Det skriver mediawatch.dk.

- De fleste annoncører har i dag en formuleret kontinuerlig search strategi. Det er anderledes end for et par år siden. Det betyder, at der er kommet mange flere penge ind på markedet, og det hæver budene på search, siger interactive director Paw Saxgren fra mediabureauet Mindshare til mediawatch.

Også hos SEM og SEO bureauet Outrider oplever managing director Nils Langballe stigning i priserne.

- Fra år til år stiger priserne, generelt 15 til 20 procent. Men jeg har kunder, der har oplevet en fordobling. Særligt telebranchen og den finansielle branche. Prøv at søge på "mobil bredbånd" op og oplev, hvor hård konkurrencen er om klikkene, siger han til mediawatch.dk.

Søgeordsannoncer som Google adwords fungerer som auktioner, således at prise falder, når færre byder på dem – og omvendt, når interessen for særlige søgeord tager til.

Hos Google i Danmark er man da heller ikke overrasket over prisstigningen på adwords.

- Det er en naturlov, at et auktionsbaseret køb giver prisstigninger, men det varierer, siger søgemaskinens danske director Peter Friis og peger på, at Google sidste år oplevede et fald i prisen på købet af ordene "billige flybilletter" i forbindelse med Sterling-krakket, mens "billige lån" lige nu er dyre søgeord.

asa

Også på erhvervsbladet.dk:

Download gratis bøger om IT

Find et nyt lokale eller lej et overskydende lokale ud her Læs ErhvervsBladet.dks ansvarfraskrivelse nederst på siden

Powered by Disqus



ErhvervsBladet.dk forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet til, at redigere eller fjerne kommentarer fra debatter, der er:

- i strid med gældende lovgivning
- racistiske eller injurierende
- skrevet i en grov tone
- udleverer personlige oplysninger

Ved at kommentere accepterer du, at ErhvervsBladet.dk herefter frit og fremover kan offentliggøre dit indhold i ErhvervsBladet.dk, på www.erhvervsbladet.dk.dk eller andre platforme og medier, som drives af Berlingske Media.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere