Del : SMS

'Nye' aktier sender Facebook til bunds

FACEBOOK-EARNINGS/
Facebook gik på Nasdaq-børsen i maj. Foto:

"Låsen" mod salg af medarbejderes Facebook-aktier er nu bortfaldet, og det sender nu aktiekursen ned nær halvdelen af den værdi, det sociale medie gik på børsen med i maj.

Artiklen fortsætter under annoncen

Fra Nasdaq-børsen i dag åbnede klokken 15.30 dansk tid er Facebook-aktien klokken 16.20 faldet med 6,9 pct til kurs 19,77. Det er første gang af aktien dykker under kurs 20.

Det er dermed snublende nær en milepæl for den tre måneder gamle aktie, da den nu nærmer sig halvdelen af de 38 dollars per aktie, som Facebook gik på børsen med.

Faldet er præget af, at der i dag er over 270 millioner flere Facebook-aktier, der kommer i handlen. Det drejer sig om aktier, som blev tildelt til medarbejdere og investorer i forbindelse med børsnoteringen og som indtil nu har været låst mod salg.

Få job gennem LinkedIn

Og når udbuddet af aktier bliver større, så vil efterspørgslen naturligt rasle ned, og derfor det i forvejen pressede sociale medie nu arbejde endnu hårdere for at overbevise investorerne om, at der er en fremtid for aktien.

Selskabet skal løbe stærk for allerede i oktober bliver yderligere 243 mio. aktier låst op og kan dermed handles. I november kommer så den helt store frigivelse, hvor 1,2 mia. aktier kan handles.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere