Berlingske Business

Ny business-iPad udfordrer Microsoft

Ipad_stor_Business
Den kommende opdatering af iPad har en større hukommelse og er målrettet erhvervsbrugere. Foto:

Erhvervslivet skifter til tablet-computere, og Apple vil have sin store del af kagen.

Artiklen fortsætter under annoncen
Apple har ikke for vane at lade sig dirigere af konkurrenternes ageren i markedet, men det var ikke desto mindre indtrykket i går, da en ny iPad så dagens lys.

For det første skete annonceringen samme dag, som Microsoft havde en stor produktlancering, det nye Office 365. For det andet ses den nye iPad med fordoblet lagerkapacitet, fra 64 gigatebyte til 128 gigabyte, som et direkte angreb mod Microsofts tablet-computer Surface Pro, der skal tækkes erhvervsmarkedet.

Analytikere forventer, at brugen af tablet-computere fortsat vil vokse i 2013, herunder at formatet for alvor vil få fodfæste i erhvervslivet. Derfor er såvel Apples som Microsofts lanceringer vigtige, og apparatets lagerplads spiller en vigtig rolle for professionelle brugere, siger Charles Golvin fra analysefirmaet Forrester til Wired.

”Til trods for skiftet til skyen (cloud computing, red.), er der kunder, som ikke har nok i 64 gigabyte på en iPad.”

Charles Golvin forklarer, at det hænger sammen med, at brugerne hele tiden finder på nye anvendelsesmuligheder for tablet-computere som iPads, og ofte kræver det mere lagerplads.

Apple lægger ikke skjul på sine ambitioner for erhvervsmarkedet, hvor man hidtil har spillet en perifer rolle i forhold til Microsofts Windows og PC-platformen. I en pressemeddelelse fortæller vice-president Philip Schiller, at der nu er 120 millioner iPads i omløb, og de bliver langt fra kun brugt til private formål. 85 procent af virksomhederne på Fortune 500-listen tester eller har allerede implementeret iPads, lyder det fra Apple.

Den nye iPad vil være i handlen 5. februar, fire dage før Microsofts Surface Pro kommer på markedet. Apples pris er 799 dollar mod 999 dollar for Microsofts produkt.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen