Del : SMS
Berlingske Business

Nokia vil slå Apple og Google med kort

NOKIA-MICROSOFT/
Foto:

Nokia flytter nu kampen om at være den foretrukne kort-leverandør ind på konkurrenternes hjemmebane.

Artiklen fortsætter under annoncen
Den falmede, finske mobilgigant Nokia tager et for selskabet afgørende nyt skridt i kampen om at lokke kunderne tilbage til selskabets mobiler og platforme.

Inden for få uger vil Nokia nemlig lancere selskabets kort-løsning til henholdsvis Apples iPhones og Googles Android-system under et nyt brand "Here", skriver FT.com.

Nokia ser sin kortløsning som en stor fordel i kampen om mobilkunderne. Modsat de mange problemer med Nokias tidligere styresystem, så har selskabet længe været respekteret for kortløsningen, som bygger på opkøbet af Navteq tilbage i 2007.

Nokias udspil kommer på bagsiden af Apples egen kort-fiasko i forbindelse med lanceringen af iPhone 5, hvor Apple droppede Google Maps til fordel for selskabets egen løsning, som siden vakte voldsom kritik fra kunderne.

"Nokia er nu i direkte konkurrence med Google på tværs af de store smartphone-platforme. Dette er en logisk forlængelse af dets strategi om at gøre Maps til en horisontal teknologi på linje med Googles tilgang med søgning," siger Martin Garner, internetanalytiker ved CCS Insight til FT.com. 

"Here" til iPhone vil tilbyde talte ruteinstruktioner samt ruteangivelser til offentlig transport, men dog ikke med talte ruteinstruktioner til bilkørsel.

Nokia topchef Stephen Elop understreger, at man fortsat vil få den bedste oplevelse med Nokias kortløsning på selskabets egne mobiltelefoner.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere