Del : SMS
Berlingske Business

NNIT-topchef jagter øgede markedsandele i Danmark

mm
- Væksten skal realiseres ved, at vi går ud og får fat i nye kunder. En stor del af det vil ske på det danske hjemmemarked, som vokser med 1,0-1,5 pct. om året, så vi skal ud at tage markedsandele fra vores konkurrenter, siger adm. direktør, Per Kogut. Foto:

It-selskabet NNIT venter i 2016 at øge omsætningen med mindst 5 pct.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skal sikres gennem et øget forretningsomfang med eksisterende kunder men også ved fortsat at stjæle kunder fra konkurrenterne.

Det siger selskabets administrerende direktør, Per Kogut, i et interview med Ritzau Finans.

- Væksten skal realiseres ved, at vi går ud og får fat i nye kunder. En stor del af det vil ske på det danske hjemmemarked, som vokser med 1,0-1,5 pct. om året, så vi skal ud at tage markedsandele fra vores konkurrenter, siger Per Kogut.

cc

Han ser derover potentiale for vækst bandt de bestående kunder.

- Vi har en meget flot kundebase, som vi tror, vi kan udvide samarbejdet med, siger han.

Hvor stor en del af væksten, der skal sikres af bestående kunder henholdsvis på helt nye kundeforhold vil selskabet ikke oplyse om, men vækstfokus er rettet mod international life science og det danske hjemmemarked.

Børsnotering

I 2015 omsatte NNIT for 2600 mio. kr., hvilket i konstante valutakurser var en fremgang på 7,0 pct. Den seneste udmeldte prognose fra selskabet var en omsætningsvækst i lokale valutaer i 2015 på 6-8 pct.

At dømme ud fra selskabet ordrebog er selskabet godt på vej mod realisering af yderligere vækst i 2016. I begyndelsen af året er ordrebogen øget med 104 mio. kr. til 2020 mio. kr., hvilket svarer til en fremgang på 5,4 pct. i forhold til niveauet i begyndelsen af 2015.

NNIT

Selskabet har valgt at introducere ordrebogen for at give investorerne og andre indsigt i, hvordan den fremtidige omsætning vil være.

- Det giver en indikation af vores fremtidige vækst. Vi har guidet en på en langsigtet omsætningsvækst på 5 pct., og vi kan se nu, at vores backlog i 2016 er ca. 5,4 pct. større i forhold til 2015, og det passer jo fint med vores langsigtede guidance på 5 pct., siger Per Kogut.

eva

Han er erklærer sig tilfreds med, hvad selskabet har præsteret i fjerde kvartal, som traditionelt er et stort kvartal for selskaber inden for it.

- Jeg synes ikke, at fjerde kvartal har budt på noget dramatik overhovedet. Det er jo et kvartal, som alle i it-industrien ser frem til, for det er typisk det bedste kvartal på hele året både på top og bund. Det har det heldigvis også været for os i 2015, lyder det fra NNIT-topchefen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere