Berlingske Business

Nets vil gøre mobiltelefonen til det nye dankort

US-GOOGLE-HOLDS-PRESS-EVENT-ANNOUNCING-NEW-PRODUCTS
Markedet for betalinger med mobiltelefoner står til snart at vokse sig endnu større, når Nets i efteråret 2016 lancerer et nyt mobildankort. Foto:

Fra efteråret 2016 vil Nets gøre det muligt at bruge mobiltelefonen på samme måde som dankortet.

Artiklen fortsætter under annoncen

København: Markedet for betalinger med mobiltelefoner står til snart at vokse sig endnu større, når Nets i efteråret 2016 lancerer et nyt mobildankort, skriver Børsen.

- Vi ser det her som hovedvejen for mobile betalinger. Det er først og fremmest en styrkelse af dankortet og den brede brug, som dankortet har, siger Jeppe Juul-Andersen, der er direktør i Nets med ansvar for dankortet til Børsen.

Mobildankortet kommer ikke til at være en selvstændig app, som mange kender det fra Mobilepay og Swipp, som danskerne har taget til sig i stor stil. De kan allerede bruges som betalingsmetode i flere butikker som eksempelvis i Dansk Supermarkeds butikker.

I stedet skal mobildankortet være en løsning, der leveres til eksisterende betalingsapps, hvor det skal gøre betalingen nemmere.

På den måde skal man kunne betale for varerne i supermarkedet ved blot at holde sin mobiltelefon hen til dankortterminalen - hvis der altså er tale om en dankortterminal af nyere dato.

Med mobildankortet vil brugerne kunne slippe for at bruge tid på at taste en kode, så længe beløbet er under 200 kroner. Samtidig bliver ydelsen fri for gebyrer, skriver Børsen.

Allerede nu findes der kontaktløse kort, hvor brugeren kan betale uden at taste en pinkode, men det er første gang, at dankortet bliver integreret i mobiltelefonen.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen