Del : SMS
Berlingske Business

Netflix bruger "giftpille" for at undgå opkøb

ICAHN_business
Den særdeles aktivistiske investor Carl Icahn er trængt ind i entreen hos Netflix, som kæmper for at forhindre ham i at komme længere ind i selskabet. Foto:

Den amerikanske streamingtjeneste Netflix har været ude med en såkaldt "poison pill" for at forhindre et regulært opkøb fra den offensive investor Carl Icahn.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver norske E24: Giftpillen er i bund og grund en ekstraordinær udbytteudbetaling til aktionærerne, og idéen er at reducere værdien i selskabet, for at gøre selskabet mindre attraktivt at opkøbe.

Carl Icahn, der er kendt for at lave aggressive opkøb, meddelte onsdag i sidste uge, at han har sikret sig 10 pct. af aktiekapitalen i Netflix, og i dag har Netflix-ledelsen altså vedtaget at sætte en såkaldt giftpille i spil. Icahn er ifølge Forbes Magazine god for cirka 14 mia. dollar, og han har været kendt som en decideret aktiehaj ("corporate raider") siden 1985, da han overtog amerikanske TWA, skriver E24.no

Netflix-aktien er steget 25 pct. den seneste uge og handles mandag 1,44 pct. højere i kurs 78,01 dollar på New York Stock Exchange.


0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen