Del : SMS
Berlingske Business

NemID: Vi får masser af fanpost

pix-nemid

NemID bliver ikke kun mødt af raseri og sure opstød, forsikrer selskabet bag NemID, der til sommer vil kunne tilbyde et mere moderne nøglekort som alternativ til det forhadte papirnøglekort.

Artiklen fortsætter under annoncen
Siden lanceringen af NemID er kritikken haglet ned over den nye digitale signatur, som er blevet beskyldt for både at være driftsusikker og have åbenlyse sikkerhedsmæssige problemer. NemID er derfor hos mange danskere blevet et folkeligt hadeobjekt, men hos DanID, selskabet bag NemID, forsikrer man, at der også er mange glade brugere.

 ”Vi får altså meget fanpost. Der er mange, der skriver at de elsker det, men selvfølgelig ved vi også, at der er mange, der hader det,” siger kommunikationschef hos DanID, Jette Knudsen.

Hun oplyser, at et af de største kritikpunkter ved NemID er det gammeldags nøglekort, som alle brugere får tilsendt. Danskerne efterlyser i stedet et mere teknologisk alternativ, hvilket også ligger højt på dagsordenen hos DanID.

”Til sommer får brugerne mulighed for at få et digitalt nøglekort, som man f.eks. kan installere på sin mobiltelefon. Men vi laver generelt løbende forbedringer af NemID. Den udgave der er nu, er f.eks. meget bedre end den vi lancerede i sommer. Det er præcis ligesom med iPhone, som også hele tiden forbedrer sig,” siger Jette Knudsen.

Midt i al kritikken kan NemID dog sole sig i lidt succes. DanID kunne i weekenden nemlig notere sig bruger nummer to million. Det betyder, at NemID siden lanceringen er blevet brugt 55 millioner gange. Ifølge DanID vokser det tal med over en million om dagen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere