Del : SMS
Berlingske Business

Mobilpriskrig banker igen priserne i bund

tilbudsmobil

Danskerne kan se frem til stadig nye slagtilbud på den månedlige mobilregning, som nu matcher en pizza og en stor Cola. For der er stadig penge i at stjæle kunder fra de andre.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det koster nu mindre end en pizza og en Cola om måneden at have mobiltelefon i Danmark, og det vil ikke stoppe her, for der er stadig penge i slagtilbuddene for teleselskaberne, som provokerer hinanden til fortsat priskrig, hvor den store vinder er danskerne.

Da TDC i maj 2011 købte lavprismobilselskabet Onfone efter halvandet års priskrig, troede de fleste, at månedsabonnementer på 149 kroner havde bundet. Men de store selskabers lavprismærker fortsætter kampen.

Hos det »3«-ejede Oister har man i marts kunnet tegne abonnement på 119 kroner om måneden for seks timers tale og seks gigabyte data, mens det TDC-ejede Onfone lover seks timers tale og en gigabyte data om måneden til halv pris på 74,50 kroner i to måneder til nye kunder.

»Priskrigen ligner en flok lemminger, der kappes om, hvem der kan begå selvmord på den mest brutale måde. Mobilkunderne er igen de store vindere. For de fleste danskere koster en måneds mobiltelefoniforbrug nu ikke mere end en pizza og en stor Cola. Det er ikke sjovt for teleselskaberne, men de er nødt til at vogte de kunder, de har, selv om de underminerer sig selv,« siger teleanalytiker John Strand, direktør i Strand Consult.

Ude i verden ser teleselskaberne med gru på »den danske syge«, som fænomenet med voldsom mobilkrig kaldes i fagkredse.

Førende i den kamp har været »3«s lavprisselskab, Oister.

»I årevis har der ikke været vækst i markedet, men alle selskaber bygger på en vækststrategi, ellers kan man ikke fastholde omkostningsniveauet. Så alle forsøger at vokse, og kan man ikke vokse på traditionel vis, må man finde på andre måder. Det er til at have med at gøre, når man som os er et lille selskab, og når man er så stor som TDC. Det er derimod svært at være imellem,« siger Morten Christiansen, administrerende direktør i teleselskabet »3«.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen