Del : SMS
Berlingske Business

MobilePay er en bragende succes hos DSB

Knap hver tredje passager på DSBs tog har betalt for deres billet med MobilePay. Betalingsformen blev indført i sidste uge, og allerede nu kalder DSB det selv for en stor succes.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er ikke kun, når bar- eller restaurantregningen skal deles, at MobilePay har vist sig at være et godt redskab.

Også på landets togperroner og stationer har passagerer taget betalingsformen til sig.

I sidste uge lancerede DSB et samarbejde med Danske Bank, der står bag MobilePay, som tillader passagerer at benytte betalingsformen, når der skal købes billetter.

Og de foreløbige tal tyder på, at det initiativ har været en god idé. Således har næsten hver tredje kunde - 31,5 procent - benyttet sig af appen til at betale for togbilletten.

»Det er gået over al forventning. Vi er rigtig glade for, at vi har kunnet give kunderne et produkt, som de i den grad har taget til sig. Da den første dag var gået, havde 22 procent af vores kunder, der benytter DSBs app, betalt med MobilePay. Siden er antallet steget støt, og den udvikling ser ud til at fortsætte,« siger Susanne Mørch Koch, kommerciel direktør hos DSB.

Konkret har DSB-kunderne nu mulighed for at bruge MobilePay, når de køber billetter via selskabets mobil-app. Og generelt oplever DSB, at kunderne omfavner de digitale muligheder.

»Vi har ramt et behov hos vores kunder, hvoraf mange i høj grad er på de forskellige digitale platforme, så det er en naturlig udvikling. Vi har valgt MobilePay, da det er den mest udbredte løsning i øjeblikket. Men naturligvis holder vi øje med, om der dukker andre muligheder op, så vi fortsat kan forbedre og tilpasse appen til kundernes behov,« påpeger Susanne Mørch Koch.

Hos Danske Bank, der står bag MobilePay, er man overrasket over, hvor hurtigt togpassagererne har taget betalingsformen til sig.

»Selv for os er det overraskende at se, at MobilePay-brugerne så hurtigt og i så højt omfang benytter muligheden for at kunne betale togbilletten mobilt. Brugervenlighed kombineret med genkendeligheden af MobilePay gør udslaget, tror jeg,« siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay i Danske Bank.

»Det gør mig meget optimistisk i forhold til at kunne udbrede løsningen til mange andre virksomheder end DSB,« fortsætter han.

Passagerer, der endnu ikke er hoppet med på digitaliserings-bølgen, vil dog ikke blive afskåret fra at kunne købe billetter til DSBs tog.

Der vil således fortsat være billetautomater på de fleste stationer landet over.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere