Del : SMS

Millionerne fosser ud af TDC's spilleeventyr

TDC
Millionerne fosser ud af TDCs angreb på det hastigt voksende spillemarked. ARKIVFOTO: RB plus. Foto:

Millionerne fosser ud af TDCs angreb på det hastigt voksende spillemarked.

Artiklen fortsætter under annoncen

Bare to år efter at telegiganten købte 51 pct. af det nystartede selskab Bet25, har TDC valgt at nedskrive investeringen med 146 mio. kr.

Det skriver Finans.

»Nedskrivningen tyder på, at alt langtfra går som planlagt,« siger Mortens Imsgard, senioranalytiker i Sydbank til Finans.

pix-Kabler

Han er overrasket over den store millionlussing på Bet25-investeringen, eftersom daværende TDC-topchef Carsten Dilling var fyr og flamme, da man i 2014 annoncerede indtoget på det hastigt voksende spillemarked.

Det danske marked for online sportsbetting er vokset med rekordfart til at blive et særdeles indbringende milliardmarked. Alene i 2015 spillede danskerne for 3,4 mia. kr. på nettet, hvor over 2 mia. kr. alene blev brugt på at vædde på diverse sportsgrene herunder fodbold, viser branchetal.

pix-Data

Det er dog ikke penge, som er endt i Bet25- og TDC-kassen. I 2014 tabte Bet25 10,5 mio. kr. på bundlinjen, hvilket tvang ejerne til at poste nye millioner i selskabet, der bl.a. er hovedsponsor i fodboldklubben Brøndby.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere