Del : SMS

Milliardær kopier trend og deler Xerox i to

ICAHN/
Milliardæren Carl Icahn, der i november afslørede, at han ejer over 8 pct. af aktierne i Xerox, skal udpege tre medlemmer af serviceselskabets bestyrelse. Foto:

Xerox, der blandt andet er kendt for at producere kopimaskiner, er blevet enig med milliardær og storinvestor Carl Icahn om, at koncernen skal deles i to børsnoterede selskaber.

Artiklen fortsætter under annoncen

Opsplitningen vil dels skabe et dokument-teknologi-selskab til en anslået værdi af 11 mia. dollar, dels et selskab til en værdi af 7 mia. dollar, som skal servicere både det offentlige og private med sundhedsydelser og transport.

Det skriver Bloomberg News.

Milliardæren Carl Icahn, der i november afslørede, at han ejer over 8 pct. af aktierne i Xerox, skal udpege tre medlemmer af serviceselskabets bestyrelse.

Med beslutningen kopier Xerox en trend. Eksempelvis har den amerikanske aluminiumsproducent Alcoa tidligere på måneden besluttet at dele sig i to.

Analytiker Anurag Rana fra Bloomberg Intelligence er skeptisk over for tiltagene.

- Det her hjælper måske aktionærerne på kort sigt men adresserer ikke de strukturelle udfordringer, selskabet står over for, siger Anurag Rana til Bloomberg News.

Kort tid efter børsåbningen på Wall Street stiger aktien med 3,6 pct. til 9,55 dollar.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere