Del : SMS
Berlingske Business

Manden bag iPhoto og iMovie vil revolutionere vaskeindustrien

TI
Kunderne på møntvaskeriet i Elmegade i København i 1996 ville nok synes, at Glenn Reids vaskemaskine lød som noget fra en science-fiction film. Foto:

Han har arbejdet seks år for Steve Jobs og står bag de første versioner af velkendte Apple-programmer. Nu vil Glenn Reid gøre for vaskemaskinen, hvad Tesla gjorde for elbilen.

Artiklen fortsætter under annoncen

»Jeg vil strø magisk Silicon Valley-støv ud over din vaskemaskine,« lyder det fra Glenn Reid.

Med en baggrund først i Steve Jobs virksomhed NeXt og senere i Apple fra 1998 til 2003 kender han til tech-verdenen, og Mac-indehavere verden over bruger programmer som iPhoto og iMovie dagligt, som Reid udviklede den første version af. Nu vil han med sin nye virksomhed »Marathon Laundry« revolutionere vaskemaskinen, skriver Business Insider.

Det skal ske ved, at vaskemaskinen Marathon får internetforbindelse. Reid mener, at idéen er så god, at Marathon Laundry vil kunne gøre for vaskemaskinen, hvad Tesla gjorde for elbilen.

FACEB

Udover at have internetforbindelse vil Marathon også være en tørretumbler, og som Reid også noterer sig, er den kombination set før, men ifølge ham er de eksisterende ikke særlig effektive. Han mener faktisk, at de stinker lidt.

»Hos Apple var vores motto 'få det til ikke at stinke',« siger Glenn Reid.

27BBMross (2).jpg

Ligesom når Tesla indsamler data til at forbedre bilens autopilot og evne til at køre selv, vil Marathon lære mere og mere med tiden om, hvordan den skal vaske tøjet, så man på sigt bliver fri for at skulle indtaste komplicerede indstillinger. Han mener, at hvis man kigger på en klassisk vaskemaskine med Apple-briller på, vil man overveje, om der virkelig ikke findes en mere simpel løsning med færre indstillinger.

Målet er derfor, at Marathon kan indsamle nok data til at finde frem til en perfekt temperatur, som fungerer for 90 pct. af vasketøjsbunkerne. Marathon Laundry forestiller sig, at vaskemaskinen fremover vil kunne identificere pletterne på tøjet og automatisk tilføje det mest optimale vaskemiddel.

»Men vi kalder det altså ikke for kunstig intelligens, selv om det er. Ingen kan lide kunstig intelligens mere,« siger Glenn Reid.

pix-Elon Musk

 

 

 

 

 

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen