Berlingske Business

Linkedin tog en tur i rutchebanen efter lukketid

LINKEDIN/
Linkedin bogførte en stigning i omsætningen på 33 pct. til 711,7 mio. dollar. Analytikerne havde ventet en omsætning på 679,8 mio. dollar. Foto:

Kvartalsregnskab fra det professionelle netværk Linkedin gav torsdag store bølgeskvulp i markedet efter de amerikanske børsers lukketid.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ved første øjekast så regnskabet ud til at skyde vildt over analytikernes estimater med et justeret overskud på 55 cent per aktie. Analytikere havde forventet den sociale netværksgigant ville tjene 30 cent per aktie.

Men det var nylige opkøb og ikke Linkedins kerneforretning, som skubbede væksten i vejret. Det skuffede analytikerne så meget, at en umiddelbar stigning i aktiekursen på 12 pct., blev vekslet til et fald på 8 pct., inden investorerne beherskede sig, og aktien faldt til ro med et tab på knap 5 pct.

LINKEDIN-CHINA/

I den regelmæssige børstids handel faldt aktien 2,1 pct.

Linkedin bogførte en stigning i omsætningen på 33 pct. til 711,7 mio. dollar. Analytikerne havde ventet en omsætning på 679,8 mio. dollar.

For tredje kvartal ser koncernen en omsætning på 745-750 mio. dollar, hvilket overgik Wall Streets skøn på 744 mio. dollar, ifølge Investors Business Daily.

Selskabets prognose for indtjeningen i tredje kvartal var på niveau med analytikernes estimater.

Samlet blev det til et fald i Linkedin-aktein på 4,8 pct. i eftermarkedet.

Like

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen