Del : SMS
Berlingske Business

Lego lukker onlinesucces - 115 job forsvinder

pix-Lego Universe

Lego har besluttet at lukke Lego Universe, som er et såkaldt massively-multiplayer online game. Spillet har været i drift siden efteråret 2010, men ikke nok vil betale for at deltage.

Artiklen fortsætter under annoncen
Trods meget positiv feedback og mange spillere i den zone af spillet, hvor man spiller gratis, har det ikke været muligt at tegne et tilfredsstillende antal betalende abonnementer. Det er derfor besluttet at lukke spillet fra 31. januar 2012, oplyser Lego.

Som følge af lukningen er medarbejderne på Lego Universe blevet informeret om, at udviklingsafdelingen i Louisville, Colorado, samt spillets marketingfunktion i Billund lukkes. Det vil berøre 105 medarbejdere i Louisville og 10 medarbejdere i Billund. Alle berørte medarbejdere vil blive tilbudt hjælp til at finde nye jobs i eller uden for Lego Koncernen.

”Lego Universe teamet kan være stolte over at have udviklet og lanceret en virkelig god Lego oplevelse, som mange spillere vil savne”, siger Jesper Vilstrup, direktør for Lego Universe.

”I øjeblikket har vi næsten 2 millioner spillere i Lego Universe, og vi får virkelig positiv feedback fra spillerne. Desværre har vi ikke været i stand til at skabe en tilfredsstillende forretningsmodel baseret på vores målgruppe af mindre børn, og derfor har vi besluttet at lukke spillet.”

Til trods for ændringen er Lego Koncernens ambition om at udvikle og drive en digital forretning uændret. I fremtiden er det hensigten yderligere at øge samarbejdet med partnere.

Lego Koncernen samarbejder i dag med TT Games og Warner Bros. Interactive Entertainment om videospil baseret på Lego leg. Fremtidig ekspansion på det digitale område vil fortrinsvis være baseret på lignende partnerskaber.

”Udviklingen på det digitale område er fortsat et meget vigtigt element i vores strategi”, siger Executive Vice President Mads Nipper.

”Vi har mere end 20 millioner besøgende på www.lego.com hver måned, og lego videospil er blandt de bedst sælgende videospil for børn med mere end 60 millioner solgte eksemplarer over de seneste fem år. Med udviklingen og driften af Lego Universe har vi fået megen værdifuld erfaring, og vi har et stærkt grundlag for den fremtidige digitale udvikling.”



INFOshop: Sådan går det i legetøjsindustrien

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere