Del : SMS
Berlingske Business

Kræftramt Preben Damgaard skifter fokus

Kræftramt Preben Damgaard skifter fokus
Preben Damgaard blev i 2002 milliardær, da han sammen med broderen Erik Damgaard solgte Navision til Microsoft. Foto:

Et intensivt sygdomsforløb og finanskrisens efterdønninger har gjort den tidligere it-milliardær mere eftertænksom. Penge er vigtige, »men de styrer ikke mit liv i samme grad,« siger han.

Artiklen fortsætter under annoncen
Preben Damgaard er ikke længere den samme person, som da han for 12 år siden fremtidssikrede sig selv og sin familie med milliardsalget af it-barnet Navision. Han er stadig aktiv i erhvervslivet, men en kræftsygdom kombineret med erfaringerne fra finanskrisen og sin bror, Erik Damgaards økonomiske deroute, har flyttet ham på en måde, så det ikke længere er så vigtigt, hvor mange nuller tallene på bankbogen er udstyret med.

damgaard2


Det fortæller rigmanden i et interview med Børsen.

»Jeg har ændret mig, jeg er blevet mere eftertænksom. Og jeg er blevet mere kritisk. Jeg stiller mig mere kritisk overfor, hvad jeg vil bruge min tid på fremover,« siger han til avisen.

Damgaard


Preben Damgaard føler, til trods for kræftsygdommen, at han lever et privilegeret liv, hvor formuen har gjort det muligt for ham at nyde sine 40'ere og se sine børn vokse op. Økonomien er måske ikke, hvad den har været, men fremover vil han stadig være at finde i en række virksomheder, og det er stadig it-branchen, der er hans hjertebarn. Han sidder blandt andet i bestyrelsen i Endomondo, Secunia og 7N og er lige blevet hentet til Cirque, der satser på at forene et teleselskab med Microsofts Office 365-produkter.
bbm 27092013
LÆS MERE : Danmarks 100 rigeste

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere