Berlingske Business
LIVE
10:44 Egmont fyrer 15 ansatte

Kinesiske smartphones tager kampen op med Apple

SPAIN-TELECOM-MOBILE-WORLD-CONGRESS
Oppo, den største smartphoneproducent i Kina sidste år, laver store kundeundersøgelser, for at finde ud af hvad forbrugerne vil have. Foto:

Kinesiske smartphoneproducenter har spist sig ind på 40 pct. af det globale marked i første kvartal af 2017, hvilket er dobbelt så meget som for fem år siden. Det skriver Wall Street Journal.

Mens kinesiske smartphones stormer frem, er både Apples og Samsungs andel faldet 3,5 pct. sidste år.


Mere end 20 kinesiske smartphoneproducenter er baseret i det højteknologiske område Pearl River Delta, som har udviklet sig til Kinas svar på Silicon Valley.

»Indtrykket af, at kinesiske selskaber ikke er dygtige til innovation var korrekt for tre år siden, men ikke længere,« siger Li Dongsheng, bestyrelsesformand i smartphoneproducenten TCL, til Wall Street Journal.

Techbosser

Kinesiske smartphoneproducenter skiller sig ud med nye funktioner, som skræddersys til forbrugernes behov. Selskabet Transsion er eksempelvis blevet den førende udbyder i Afrika, da de introducerede en ekstra plads til simkort, da de opdagede, at folk ofte havde mere end et.

Oppo, den største smartphoneproducent i Kina sidste år, laver store kundeundersøgelser, for at finde ud af hvad forbrugerne vil have.

De har blandt andet innoveret vidvinkellinser, som forbedrer gruppeselfies. I 2016 solgte Oppo tre telefoner i Kina, for hver gang Apple solgte to.

Kina har opnået en markedsandel på 19 pct. i USA, men næste udfordring for de enkelte selskaber bliver at differentiere sig fra andre kinesiske udbydere.

Birger Christensens nye direktør Denise Christensen.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen