Berlingske Business

Kinesere kan få fingrene i den første nye Nokia-mobil

NOKIA-SMARTPHONE/
Den nye Nokia 6 smartphone Foto:

Nokia 6 er den første telefon, som finske HMD Global sender på markedet - i første omgang kun i Kina.

Artiklen fortsætter under annoncen

Nokia var engang kongerne af mobiltelefonbranchen, men blandt andet Apples smartphones tog næsten livet af det finske varemærke.

Nu gør selskabet HMD Global et nyt forsøg på at erobre markedsandele med en ny telefon, der kommer til at hedde Nokia 6.

Der er tale om en Android-smartphone med en 5,5 tommer-skærm, et 16 megapixel-kamera og 64 gigabyte lagerplads.

Telefonen bliver i første omgang kun tilgængelig på det kinesiske marked, og prisen er sat til 1699 yen, svarende til godt 1730 kroner.

Og Nokia 6 er kun en forsmag på, hvad der venter. Det siger Arto Nummela, der er administrerende direktør for HMD Global.

- Vores ambition er at levere et førsteklasses produkt, som lever op til forbrugernes behov i hver prisklasse og på hvert eneste marked.

- Vi ser frem til at præsentere andre produkter i første halvdel af dette år, siger han i en pressemeddelelse.

HMD Global har købt rettighederne til Nokia-navnet mod at betale en del af indtægterne fra salget til Nokia.

Microsoft indgik samarbejde med den skrantende finske virksomhed tilbage i 2011 og sendte en række Windows-baserede smartphones på markedet under Nokia-navnet.

De blev dog aldrig nogen succes, og så sent som i december har softwaregiganten helt droppet at producere flere mobiltelefoner.

I stedet har en gruppe af tidligere Nokia-ansatte, herunder Arto Nummela, stiftet HMD Global og satser nu i stedet på Android-baserede telefoner og tablets.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen