Del : SMS
Berlingske Business

Jubii får ny topchef

Henrik Busch_business
Henrik Busch har været adm. direktør i Jubii de seneste tre et halvt år. Nu fratræder han stillingen, men kommer fremover til at være en del af bestyrelsen. Foto:

Henrik Busch overlader i morgen hjørnekontoret hos medieselskabet Jubii til Thomas Rimington. Nu skal der holdes ferie, mens det danske medieterræn sonderes, fortæller Busch.

Artiklen fortsætter under annoncen

Thomas Rimington overtager fra 1. november direktørstolen i Jubii efter Henrik Busch, der har været administrerende direktør de seneste tre et halvt år.

- Thomas er et stærkt kort for os, da han både er dygtig, respekteret og kender vores forretning ud og ind. Han har været med på de senere års rejse, og vi er helt sikre på, at han er den rigtige til at stå i spidsen for den videre udvikling af Jubii’s forretning, siger bestyrelsesformand i Jubii, Jens Jakobsen.

Han opfatter direktørskiftet som en fortsættelse af Jubiis udvikling.

- Henrik Busch har stået i spidsen for den turnaround, som Jubii har gennemgået siden 2009. Og det er gået rigtigt godt. Henrik har dog ønsket at træde til side og med det få mulighed for at bruge sine stærke kompetencer som virksomhedsudvikler til anden side. Det ønsker vi ham al mulig held og lykke med, siger Jens Jacobsen.

Henrik Busch har stået i spidsen for en forvandling af den traditionelle webportal som mange kender tilbage fra stifteren Martin Thorborgs tid. I dag er der snarere tale om en medievirksomhed, der samler indhold fra andre populære sites, som Jubii samarbejder med, og tjener penge på at sælge annoncer i den sammenhæng.

Fra underskud til overskud

Strategien "Jubii - fra portal til online medievirksomhed" har bl.a. medført, at Jubii er gået fra blodrøde tal på bundlinjen til atter at tjene penge. Senest i 2011, hvor det blev til et overskud på 3,3 millioner kroner.

Jubii rammer i dag via Jubii.dk og selskabets netværk af store danske sites over 70 procent af alle danskerne dagligt på nettet med netreklamer.

Henrik Busch startede som direktør hos Jubii i 2009. Før det var han nordisk direktør hos Goviral og Director hos mediebureauet IUM. I dag er han indtrådt i ejerkredsen bag Jubii og sidder på 10 procent af virksomheden. Han træder også ind i bestyrelsen.

Hvad skal du så? Alt din tid kan vel ikke bruges på bestyrelsesarbejde?

- Rolig nu. Jeg skal først og fremmest holde ferie, og jeg har ikke nogle konkrete jobplaner endnu. Jeg vil bruge det næste stykke tid på at sondere det danske medieterræn, siger Henrik Busch.

Han fortæller, at det har ligget i kortene fra hans første dag i virksomheden, at hans tid som direktør for Jubii var ovre, når den nødvendige turnaround var gennemført.

- Jeg er meget mere iværksætter og idéskaber end driftsmand, så det er helt efter aftalen. Det er meget lidt dramatisk, da der hverken er tale om fyringer eller smækken med døre, siger Henrik Busch.

Fremover vil Jubiis direktion, udover Thomas Rimington, bestå af virksomhedens kommercielle direktør Martin Schradieck. Sammen skal de to videreføre det arbejde, som Henrik Busch har iværksat.

Thomas Rimington har siden 1. januar 2009 været økonomidirektør i Jubii. Før det var han økonomi- og it-direktør i teleselskabet Telmore.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere