Berlingske Business

Internet-tøjgigant rundede milliard-milepæl i fjerde kvartal

ZALANDO-RESULTS/
Arkivfoto. Internetbutikken Zalando satte ny omsætningsrekord i fjerde kvartal sidste år. Åbner nyt lager i Sverige. Foto:

Internetbutikken Zalando satte ny omsætningsrekord i fjerde kvartal sidste år. Åbner nyt lager i Sverige.

Artiklen fortsætter under annoncen

Zalando slog sin status som Europas største tøjforretning på internettet fast i fjerde kvartal sidste år, hvor man for første gang rundede en milliard euro i omsætning.

Faktisk blev der solgt tøj for lige knap 1,1 milliard euro (8,2 milliarder kroner).

Den tyske internetgigant har tirsdag offentliggjort nye salgstal, og de peger på en årsomsætning på godt 3,6 milliarder euro, svarende til knap 27 milliarder kroner.

Zalando sælger tøj til kunder i hele Europa, og i år vil man arbejde på at servicere sine skandinaviske kunder endnu bedre.

ZALANDO-RESULTS/

Selskabet fortæller, at man i løbet af i år åbner et nyt satellitlager i Sverige i lighed med dem, man allerede driver i Italien og Spanien.

- Det nordiske e-handelsmarked udvikler sig hastigt, og vi ser et stort potentiale i at forsøge at udvide vores tilbud i regionen.

- Lageret skal betjene vores nordiske kunder ved at forkorte leveringstiden og forbedre kundeoplevelsen.

- Samtidig vil vi fortsætte med at investere i det nordiske marked ved at udvide sortimentet af lokale mærker, hedder det i en pressemeddelelse.

Zalando forventer at opnå et resultat før skat i 2016 på mindst 200 millioner euro, svarende til knap 1,5 milliarder kroner.

Det endelige resultat kendes dog først, når årsregnskabet præsenteres 1. marts.

ZALANDO-IPO/

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen