Del : SMS
Berlingske Business

Googles søgemaskine skal udvikles af kunstig intelligens

Google
»Min Star Trek-drømme-computer er ved at blive en realitet, og den er bedre, end hvad jeg nogensinde har forestillet mig,« siger Googles tidligere ingeniør, Amit Singhal. Foto:

Google har allieret sig med eksperter i kunstig intelligens, der har arbejdet på at udvikle Googles søgemaskines algoritmer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det teknologiske fremskridt markerer en ny æra i Googles historie, hvor kunstig intelligens på sigt kan erstatte menneskelig intelligens.

Det skriver Financial Times.

»Min Star Trek-drømme-computer er ved at blive en realitet, og den er bedre, end hvad jeg nogensinde har forestillet mig,« siger Googles tidligere ingeniør, Amit Singhal, til Financial Times.

pix-Amit Singhal

John Giannandrea overtog onsdag Amit Singhals post som ledende teknologisk ingeniør i Google og skal stå for udviklingen af kunstig intelligens, der skal sætte skub i søgemaskinens teknologiske udvikling.

Kunstig intelligens er ikke et ukendt område i Google. John Giannandrea har tidligere arbejdet på Googles såkaldte Rankbrain projekt, hvor maskiner har formået at forbedre søgningers ranking uden menneskelig intervention.

ALPHABET-CANADA/

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere