Berlingske Business

Google vil gætte hvor dit billede er taget

GOOGLE-FRANCE/TAXATION
ARKIVFOTO. Foto:

Den amerikanske internetgigant Google har løftet sløret for et system, der forsøger at gætte lokationen, hvor et billede er taget på baggrund af en analyse af billedet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Financial Times.

Det nye eksperiment, der bruger det nyopfundne system Planet, prøver at løse en opgave de fleste menneskelige hjerner har svært ved, nemlig at se på et tilfældigt billede og gætte præcis, hvor billedet er taget. Selskabet prøver således at udnytte sin evne til at nedbryde enorme mængder af data og skabe mønstre fra en database på op til 126 mio. billeder.

pix-Virtuel virkelighed

- Vi mener, Planet har en fordel over den menneskelige hjerne, fordi den har set flere steder, end en person nogensinde kan besøge og har lært skjulte kendetegn, der er endnu sværere for en velberejst person at skelne imellem, siger Tobias Weyand, computerspecialist i Google, ifølge Financial Times til MIT Technology Review.

Selvom det stadig er på et tidligt stadie, er Googles eksperiment endnu et eksempel på, hvordan Silicon Valley-selskaberne i stigende grad øger indsatsen i udviklingen af kunstig intelligens.

pix-VR

Selskaber som Facebook og IBM arbejder ligeledes på at udvikle digital assistance fra store datamængder. For tiden bliver der eksempelvis udviklet sundhedsapps, der kan foretage sygdomsdiagnosticering.

pix-Apple

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen