Del : SMS
Berlingske Business

Google vil gætte hvor dit billede er taget

GOOGLE-FRANCE/TAXATION
ARKIVFOTO. Foto:

Den amerikanske internetgigant Google har løftet sløret for et system, der forsøger at gætte lokationen, hvor et billede er taget på baggrund af en analyse af billedet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Financial Times.

Det nye eksperiment, der bruger det nyopfundne system Planet, prøver at løse en opgave de fleste menneskelige hjerner har svært ved, nemlig at se på et tilfældigt billede og gætte præcis, hvor billedet er taget. Selskabet prøver således at udnytte sin evne til at nedbryde enorme mængder af data og skabe mønstre fra en database på op til 126 mio. billeder.

pix-Virtuel virkelighed

- Vi mener, Planet har en fordel over den menneskelige hjerne, fordi den har set flere steder, end en person nogensinde kan besøge og har lært skjulte kendetegn, der er endnu sværere for en velberejst person at skelne imellem, siger Tobias Weyand, computerspecialist i Google, ifølge Financial Times til MIT Technology Review.

Selvom det stadig er på et tidligt stadie, er Googles eksperiment endnu et eksempel på, hvordan Silicon Valley-selskaberne i stigende grad øger indsatsen i udviklingen af kunstig intelligens.

pix-VR

Selskaber som Facebook og IBM arbejder ligeledes på at udvikle digital assistance fra store datamængder. For tiden bliver der eksempelvis udviklet sundhedsapps, der kan foretage sygdomsdiagnosticering.

pix-Apple

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere