Del : SMS
Berlingske Business

Google og TAG Heuer slår sig sammen om smartwatch

SWITZERLAND-LUXURY-WATCH-TAGHEUER-COMPUTER
Google, Intel og TAG Heuer slår sig sammen om at få en bid af smartwatch-kagen. Eller måske rettere osten. Foto:

Google tager nu kampen op mod Apples kommende smartwatch og får hjælp fra Intel og schweiziske TAG Heuer. Dermed er det første gang, et etableret urmærke blander sig i slaget om de digitale ure.

Artiklen fortsætter under annoncen

Tid er penge, og Google har tilsyneladende ikke tænkt sig at lade Apple løbe med markedet for internetopkoblede urværker. Knap to uger efter den officielle præsentation af det kommende Apple Watch, melder Google sig nu også på banen, skriver Financial Times.

Det sker i samarbejde med chip-producenten Intel og ikke mindst den schweiziske urmagervirksomhed TAG Heuer. Det fælles ur forventes klar til salg til november og vil virke med Googles styresystem.

Prisen er endnu ikke kendt, men et gennemsnitligt TAG Heuer-ur ligger på 3.500 euro eller godt 26.000 danske kroner.

pix-Apple Watch 1

Ure til de unge

Med TAG Heuer i folden er det første gang, at et veletableret urmærke fra toppen af schweiziske urindustri blander sig i smartwatch-ræset. Og samarbejdet mellem 155-årige TAG Heuer og 17-årige Google falder i god jord hos den parisianske luksuskoncern LVMH, som ejer det schweiziske urmærke.

Her betegner Jean-Claude Biver, som leder LVMHs afdeling for ure, det som et ægteskab mellem teknisk innovation og troværdigt urmageri. En udtalelse, som kan synes ironisk, da Jean-Claude Biver i urkredse er kendt for i 70erne og 80erne at have reddet den traditionelle schweiziske industri fra den dengang nye quartz-teknologi ved at understrege lyksalighederne ved et rent mekanisk ur.

Ifølge Jean-Claude Biver tilhører TAG Heuers målgruppe dog en yngre generation, hvor han ser et behov for både luksus og forbindelse til omverdenen. Desuden håber han, at det nye smartwatch kan få flere unge til at bære ur - og med tiden tilskynde dem til også at købe et mere analogt af slagsen.

pix-Apple Watch

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere