Del : SMS

Google giver sig i Windows Phone-strid

NOKIA-CHINA/
Den seneste infight mellem Microsoft og Google ser ud til at ende med fred og ro Foto:

Selskabet vil igen give Windows Phone-brugerne mulighed for at bruge Google Maps efter kortvarig strid.

Artiklen fortsætter under annoncen
Den seneste infight mellem Microsoft og Google ser ud til at ende med fred og ro, efter at Google har offentliggjort en pressemeddelelse, hvor selskabet lover at åbne for sin Maps-løsning til brugerne af Windows Phone.

Google havde ellers kortvarigt omdirigeret brugerne til Google.com, fordi Microsofts Internet Explorer-browser (IE) på Windows Phone ifølge Google ikke leverede en tilfredsstillende oplevelse af Google Maps.

Men nu har internet-giganten tilsyneladende revurderet situationen, skriver The Verge, som citerer en meddelelse fra Google, hvori selskabet lover at åbne for adgangen "snart".

"Vi tester periodisk Google Maps' kompabilitet med mobilbrowsere for at sikre, at vi leverer den bedste oplevelse for disse brugere. I vores seneste test tilbød IE fortsat ikke en god kort-oplevelse, i det der hverken var mulighed for at panorere, zoome eller udføre basale kort-funktionaliteter", skriver selskabet.

Men nylige forbedringer af Internet Explorer har altså fået Google på andre tanker.

Sagen kommer kort efter, at Google offentliggjorde planer om at fjerne understøttelsen af Microsoft ActiveSync, hvilket vil gøre livet mere besværligt for Gmail-brugere på Microsofts platforme.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere