Del : SMS
Berlingske Business

Foreslag om mærkningsordning for internet ved hussalg

internet
Foto:

Et forslag lægger op til en ordning, der skal fortælle dig, hvilket slags internet, der findes eller mangler i dit nye hus.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hakkende Netflix eller en død e-mail på grund af dårligt internet kan skræmme boligkøberne væk.

Derfor foreslår interesseorganisationen for energiselskaber, Dansk Energi, at der bliver indført en mærkningsordning hos ejendomsmæglerne.

Det skriver DR Nordjylland

Den skal fortælle, hvilket slags internet, der findes eller mangler i dit nye hus, siger Thomas Woldiderrich, der branchechef for telepolitik hos Dansk Energi.

- Vi ser rask væk skiltning med afstand til legepladser, offentlig transport og indkøbsmuligheder. Men bredbånd, som en digital infrastruktur i drømmeboligen, er i høj grad også et salgsparameter, siger han til DR Nordjylland

Claus Eskildsen er medindehaver af Nybolig i Pandrup og synes godt om ideen.

- Jeg er faktisk træt af, at jeg ikke selv har fået den. Det er jo endnu et signal til køberne om, at her er der mulighed for at få eksempelvis fibernet ind, hvis det er det, man har det lokale sted, siger han.

I en undersøgelse fra Dansk Energi svarer 57 procent af nordjyderne, at de spørger ind til internetforbindelsen, når de køber hus.

Halvdelen mener, at ejendomsmægleren bør have en mærkningsordning.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere