Del : SMS
Berlingske Business

Ford-chef afviser Microsoft-topjob

pix-Mulally
Fords topchef, Alan Mulally, bliver hos bilproducent i alle tilfælde hele 2014 og melder sig dermed ud af kapløbet om at blive ny topchef i Microsoft. Arkivfoto: Rebecca Cook, Reuters/Scanpix Foto:

Måneders spekulationer om Steve Ballmers afløser slutter med Alan Mulallys udmelding.

Artiklen fortsætter under annoncen

Microsofts nye topchef og afløser for Steve Ballmer hedder ikke Alan Mulally og kommer dermed ikke fra bilproducenten Ford.

Det fastlSår Alan Mulally selv efter flere måneders gætterier på, at han er med i førerfeltet som ny i toppen for verdens største softwareproducent, når Steve Ballmer efter 13 år på posten senest til sommer siger farvel og tak.

pix-Alan Mulally

Tidligere er chipproducenten Qualcomms Steve Mollenkopf også røget ud af kapløbet, efter at Qualcomm udnævnte ham til ny topchef for at sikre, at han blev i forretningen.

Bestyrelsen krævede afklaring

Alan Mulally slog fast, at han ikke er på vej over til Microsoft. Han siger til Associated Press, at han forbliver hos Ford i alle tilfælde året ud. Hans udmelding kommer, efter at Fords bestyrelse har krævet en afklaring.

pix-Ballmer-Gates

Hvem der så ender med at afløse Steve Ballmer, som i 2000 afløste medstifter Bill Gates, står hen i det uvisse. Microsoft har selv afvist at kommentere konkrete navne, men nyhedsbureauet Reuters' kilder mener, at der er en håndfuld kandidater tilbage, heriblandt Nokias tidligere topchef Stephen Elop og Microsofts helt egne folk, Satya Nadella og tidligere Skype-chef Tony Bates.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere