Del : SMS
Berlingske Business

For entusiaster: Sony lancerer walkman til 10.000 kroner

pix-Walkman
Overskrift
Den er ikke nogen let sag, Sonys absolut dyreste walkman - og absolut ikke, hvis man tager hovedtelefonforstærkeren (den sorte kasse til højre) med i købet. Til gengæld skulle lyden så være i absolut topklasse, hvis man også har de rigtige hovedtelefoner. Foto: Thomas Breinstrup
 

Interessen for kvalitetslyd vokser, så den hæderkronede walkman skal naturligvis også kunne klare det - hvis man vil betale prisen.

Artiklen fortsætter under annoncen

BERLIN: Den klassiske walkman til afspilning af musikfiler er på ingen måde død - men den har fået en noget anderledes renæssance som følge af den voksende interesse for kvalitetslyd. Og de, der virkelig mener det alvorligt, kan nu betale 10.000 kroner for at få en rigtigt god walkman.

Det ved japanske Sony, som i sin tid opfandt walkmanen, hvor man for første gang rigtigt fik mulighed for at gøre musikken mobil ved at kunne tage den med sig på en afspiller, som siden blev en MP3-afspiller.

»På det nordiske marked er interessen for højkvalitetslyd langt højere end i andre lande. Derfor udvider vi sortimentet med lydbarer, hovedtelefoner, modtagere og altså også Walkman-serien,« siger Rik Willemse, nordisk direktør for Sony Electronics.

pix-Flemming Møller Pedersen

Man vil ikke se så mange af dem

Interessen for en mere ægte lyd har fået flere streamingtjenester, som leverer musik over internetforbindelsen, til at tilbyde muligheden for at betale lidt ekstra og så få lyden leveret i ukomprimeret kvalitet i modsætning til den komprimerede kvalitet, som de fleste hører, fordi musiknumrene digitalt fylder mindre.

Sony har valgt at gå med på vognen og er derfor klar med en walkman til den mere betalelige pris af 280 euro eller små 2.000 kroner, og som til gengæld kan afspille den bedre højkvalitetslyd.

pix-Sleep Sense

Men for de virkelige lydentusiaster er der mulighed for at investere i en walkman, som virkelig yder lyden retfærdighed, lover Sony, der tager 10.000 kroner for sin NW-ZX2-model, som for yderligere 8.000 kroner kan udstyres med en hovedtelefonforstærker, der sikrer, at lydgengivelsen nu næppe kan blive bedre.

»Der er tale om et meget lille marked, især i Norden,« konstaterer Rik Willemse tørt om sine forventninger til salget af topwalkmanen.

Til gengæld regner Sony med et godt salg af det kostbare udstyr i Asien.

Berlingske dækker IFA på www.b.dk/tech, www.business.dk/digital og i den trykte avis. Berlingske er inviteret af Branchen Forbrugerelektronik (BFE).

pix-Sony UHD

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere