Del : SMS
Berlingske Business

Festivalgæster skal alligevel have penge med

pix-Beeptify
Betalingsarmbåndet Payband fra den danske leverandør Beeptify blev afprøvet i større stil sidste år på Roskildefestivalen, men opgaven med at få det ud til alle i år er for stor, vurderer festivalen, der derfor dropper det. Foto: Beeptify

Roskildefestivalen opgiver at bruge betalingschiparmbånd i år, fordi opgaven er for omfattende.

Artiklen fortsætter under annoncen

Festivalgæsterne skal alligevel have dankort og kontanter med sig, når de i slutningen af juni rykker ind på dyrskuepladsen i Roskilde for at høre musik. Betalingschiparmbåndene, som blev testet i 2013, er nemlig blevet afskaffet igen, fordi opgaven er for stor.

»Vi har fået de erfaringer, vi ville, med den løsning. Så næste skridt er enten at teste noget andet eller bruge længere tid på, hvad vi skal bruge for en løsning,« siger talsmand for Roskildefestivalen, Christina Bilde, til Børsen (kræver abonnement).

Ser på mobilbetaling

Meningen var ellers, at man i år skulle kunne nøjes med chiparmbåndet. Nu ser festivalen i stedet på, om man vil kunne bruge de mobile betalingsløsninger, som danskerne i stort omfang har kastet sig over, mere, indtil en ny løsning ventes klar i 2015.

Roskildefestivalen er Nordeuropas største kultur- og musikfestival. Der ventes op mod 130.000 deltagere i år, hvor festivalen holdes 29. juni til 6. juli.

Andre festivaler beholder armbånd

Det er det danske IT-selskab Beeptify, som står bag chiparmbåndet PayBand, der blev testet i større stil i Roskilde i 2013 og med et positivt resultat. Også ved festivalerne i Skive og Skanderborg blev armbåndet brugt.

I år vil bl.a. Nibe Festival droppe kontanterne og bruge chiparmbåndet, så alle køb i barer og boder registreres gennem armbåndet. Man kan dog stadig betale med både penge og kort, hvis man vil. Festivalerne i Skanderborg og Skive fortsætter også med armbåndet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere