Del : SMS
Berlingske Business

Fald i salget af computere

netbooks
Modelfoto: Colourbox

Salget af computere faldt med 18,9 procent i Vesteuropa i andet kvartal 2011 i forhold til samme kvartal sidste år.

Artiklen fortsætter under annoncen

Lav efterspørgsel på computere både i det erhverv- og forbrugersegmentet har sænket salget i Vesteuropa med 18,9 procent i andet kvartal 2011 set i forhold til andet kvartal 2010. Det er især de små netbooks, som efterspørgslen er faldet på.

Sådan lyder det fra it-analysevirksomheden Gartner, der har opgjort salget i andet kvartal 2011 til i alt 12,6 millioner enheder mod 15,6 millioner i andet kvartal 2010.

Læs også på EVB.dk:

Nye enheder udfordrer pc'en

Firmaerne får øjnene op for mobilt bredbånd

- Salget af pc’ere til det professionelle segment faldt med ni procent i andet kvartal 2011, mens det største fald fortsat er sket i forbrugersegmentet, hvor salget er faldet med 27 procent, meddeler Garnter-analytiker Meike Escherich i en pressemeddelelse.

Det er især markedet for mobile computere (tavlecomputere – eller media tablets er ifølge Gartner ikke inkluderet i opgørelsen, red.), der er blevet ramt af et fald, der samlet udgør 20,4 procent. Salget af de såkaldte netbooks eller mini-notebooks faldt med 53 procent, mens salget af desktop-computere faldt med 15,4 procent.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere