Del : SMS
Berlingske Business

Facebook vil udfordre Ebay med ny gruppe-basar

US-AFRICA-IT-INTERNET-FACEBOOK-FILES
I 2007 forsøgte Facebook at udvikle en handelsplads på det sociale medie, men det slog aldrig igennem. Den helt store forskel er nu, at Facebook i langt højere grad har indsigt i brugernes adfærd online. Foto:

Det skal fremover være muligt for Facebooks 1,5 mia. brugere at købe og sælge varer gennem grupper på det sociale medie.

Artiklen fortsætter under annoncen

Derved kaster Facebook sig ind i benhård konkurrence med Ebay.

Det skriver Wall Street Journal.

Ifølge Facebook selv er over halvdelen af brugerne aktive i grupper, og selvom handelsfunktionen allerede sidste år så dagens lys, er projektet først nu ved at tage fart.

pix-Facebook

Løbende har Facebook forbedret funktionen og torsdag blev kravet om, at Facebook skal godkende alle handelsgrupper fjernet, og det ventes at medføre en markant større tilstrømning til handelsgrupperne.

I 2007 forsøgte Facebook at udvikle en handelsplads på det sociale medie, men det slog aldrig igennem. Den helt store forskel er nu, at Facebook i langt højere grad har indsigt i brugernes adfærd online. Eksempelvis skal brugerne automatisk tilbydes køb og salg af varer på baggrund af, hvad de tidligere har "syntes godt om", og hvilke grupper de har været aktive i.

FACEBOOK-INDIA/ADS

Som noget helt nyt kan amerikanske brugere nu også foretage mobilbetalinger over Facebooks messenger-app - også selvom de ikke er venner.

- Vi forsøger at forbinde det hele, så det bliver lettere at købe og sælge, siger Deborah Liu, projektchef i Facebook, til Wall Street Journal.

Facebook har rundt regnet ti gange så mange brugere som markedslederen Ebay, og der er således lagt op til intens konkurrence.

sociale

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere