Del : SMS

Facebook-aktien skyder i vejret

Onsdag blev Facebook-aktiens bedste dag nogensinde. Aktien steg med 19 procent, og det skyldes det stigende antal mobilbrugere.

Artiklen fortsætter under annoncen

Efter en turbulent start på Børsen ser Facebook-aktiens nedtur nu ud til at være ved at vende til optur. Onsdag skød aktiekursen i hvert fald i vejret med 19 procent og endte på en salgspris på 23,23 dollar, og det blev til den største stigning i aktiens korte historie, skriver mercurynews.com.

Der er dog stadig lang vej op til lanceringsprisen, som i maj i år lød på 38 dollar.

Den store stigning var en reaktion på det seneste regnskab fra selskabet, og det er særligt de positive udsigter for mobildelen, der fik aktien til at stige. En stigende andel af Facebook-brugerne går på det sociale netværk via deres mobiltelefon, og det medførte oprindeligt bekymring, da det kan være svært at klemme reklamer, der er en vigtig indtægtskilde for det sociale netværk, ind på den lille skærm. Men det ser nu ud til at være lykkedes, og det gav altså pote på børsen.

Ifølge virksomheden steg dens indtægter med 32 procent i seneste kvartal, og særligt indtægterne fra reklamer er gået op. I dag kommer omkring 14 procent af virksomhedens reklameindtægter fra reklamer, der popper op på brugernes smartphones eller tavlecomputere, de såkaldte tablets. Disse reklamer indbringer i alt omkring 150 milioner dollar om året.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere