Del : SMS
Berlingske Business

Et mobilselskab mindre: Telenor sammenlægger brands

Telenor
ccc Foto:

Fra midten af februar er der et mindre teleselskab at vælge imellem. Telenor lægger Bibob i graven.

Artiklen fortsætter under annoncen

Som danskere er vi efterhånden vant til et hav af brands på det danske telemarked, men nu er der snart et mindre.

Brandet Bibob, der i sin tid blev stiftet af teleiværksætteren Frank Rasmussen, ryger nu endeligt til de evige jagtmarker. Det fortsættende brand bliver CBB, der blev etableret af Peer Kølendorf og Michael Moesgaard under navnet Club Blah Blah i 2000.

Telenor vælger fra 22. februar at sammenlægge Bibob og CBB, hvilket mest alt lyder som en kosmetisk øvelse. Allerede i dag deler de to brands fælles platform til kundeservice og IT, og de bruger begge Telenors netværk.

MOBILE-WORLD/

Alle Bibob-kunder får deres nuværende prisplaner med over til CBB.

»Vi er på en strategisk rejse for at forenkle hele Telenor, så det bliver så enkelt som muligt for kunderne at handle med os og så enkelt som muligt for os selv at drive forretning,« siger Telenors adm. direktør Jesper Hansen ifølge en pressemeddelelse.

Bibob-kunderne modtager torsdag en mail med information om den forestående ændring, fortæller Telenor. Ingen Bibob-kunder skal skifte SIM-kort i forbindelse med navneskiftet, og de vil fra 22. februar kunne logge ind på CBB’s hjemmeside med samme brugernavn og password, som de i dag benytter hos Bibob.

telenor

Telenor købte CBB i 2004 og Bibob i 2009, og lige siden har integrationen været i gang. CBB/Bibob fortsatte som selvstændigt Telenor-datterselskab indtil 2012, hvor CBB/Bibob blev lagt ind under Telenor.

I en årrække havde CBB/Bibob adresse i Rødovre, inden man i 2013 flyttede ind hos Telenor på Frederikskaj i København. CBB og Bibob har alle årene brugt Telenors mobilnetværk.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere