Del : SMS

Endomondo-køber vil udfordre Apple og Nike

endomondo-pix
Overskrift
Under Armour køber Endomondo for at udfordre Apples samarbejde med konkurrenten Nike.
pix-Endomondo-medstifter Mette Lykke
Overskrift
33-årige Mette Lykke stiftede Endomonde i 2007 i partnerskab med kollegerne Christian Birk og Jakob Jønck. Foto: Scanpix. Foto:
 

Et af verdens største sportsbrands har købt den danske motions-app Endomondo for 575 millioner kroner. Nu skal danskerne tage kampen op mod Apple og Nike.

Artiklen fortsætter under annoncen

Lang tids rygter blev sent i aftes bekræftet, da det blev offentliggjort, at det amerikanske sportsbrand Under Armour har investeret 575 millioner kroner i den danske motions-app Endomondo.

Med købet har Under Armour omkring 120 millioner bruger på globalt plan, og de melder sig ind i kampen om at blive verdens førende inden for registrering af personlig fitnessinformation, og det sker kort inden, Apple præsenterer deres ur, der også skal gøre fitnessregistreringen lettere.

Samtidig med købet af Endomondo offentliggjorde Under Armour også købet af den amerikanske app MyFitnessPal. Den har til formål at hjælpe brugerne med at opnå deres træningsmål og har mere end 80 millioner registrerede brugere, og Under Armour betegner det som et skridt mod at opbygge det ultimative fitnessfællesskab.

Pics-Endomondo

På den baggrund er danske Endomondo, der blev startet i 2007 og har omkring 25 millioner brugere, blevet en del af en kamp mellem giganter, der kæmper om at blive førende inden for en ny verden, hvor fitness og teknologi i høje og højere grad mødes på flere forskellige platforme.

Under Armour blev stiftet af Kevin Plank i 1996 og er USAs næststørste sportsbrand efter Nike på førstepladsen. Han siger om købet:

»Under Armours globale føreposition inden for sundhed og fitnessinnovation er stærkt forbedret med købet af MyFitnessPal og Endomondo, og vi fortsætter med at definere en god fitnessoplevelser for millioner af mennesker verden over,« siger den amerikanske direktør og grundlægger Kevin Plank i en pressemeddelelse.

Han påpeger også, at jo mere folk træner, jo mere træningstøj og fodtøj vil de i sidste ende købe, og de nyerhvervede apps fungerer som motivation for folk til at træne mere.

Onsdag: Mette Lykke, Endomondo

Medstifter af Endomondo siger, at der med købet bliver flere ressourcer til at vokse og forbedre produktet, og det glæder hun sig til.

»Endomondo har hjulpet utrolig mange mennesker med at finde glædes ved motion, og som en del af Under Armour kan vi nå ud til endnu flere mennesker på globalt plan. Vi fortsætter vores mission som hidtil - vi vil stadig være Endomondo med fokus på at gøre motion sjovere, og vores team bliver ved med at have base i København,« siger Mette Lykke i en pressemeddelelse.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere