Del : SMS
Berlingske Business

Ellevilde danskere bruger NemID 1 milliard gange

nemid_business
Foto:

Tilfredsheden med NemID når nye højder i 2012. 96 procent af de adspurgte i ny undersøgelse er tilfredse med løsningen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danskerne har siden sommeren 2010 taget NemID-papkortet frem fra pungen og indtastet de sekscifrede tal på kortet flere end én milliard gange. Det skriver Version2.dk

Det fremgår af en ny undersøgelse, som NemID-virksomheden Nets har fået mediebureauet MEC til at gennemføre.

Bureauet har spurgt 1.502 danskere om deres mening om NemID. Og generelt er danskerne - især dem med livserfaring - tilsyneladende glade for løsningen.

»96 procent er tilfredse, tilliden er høj, og især ældre over 60 år er flittige brugere af NemID,« fremgår det af en pressemeddelelse fra Nets.

Ifølge undersøgelsen er det en stigning i forhold til sidste år, hvor 90 procent af de adspurgte var tilfredse.

Sikkerheden omkring NemID har flere gange været til debat på Version2. Det kan du blandt andet læse mere om Pærelet at narre NemID fra dig med klonede hjemmesider og NemID skal udbredes, men er NemID usikker – hvad gør vi?

3,7 millioner danskere bruger i dag NemID til både banker, offentlige og private hjemmesider.

Er du en af de mange NemID-begejstrede danskere? Giv dit besyv med i debatten på Version2.dk.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere