Del : SMS
Berlingske Business

Elgiganten æder markedsandele

Elgiganten
Arkiv. Foto:

Hos Elgiganten­ vokser omsætningen med rekordhast, og kæden vil æde endnu flere markedsandele.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danskerne køber stadig elektronik i stort omfang, og det formår Elgiganten at udnytte. Omsætningen i Danmark er fordoblet fra 2,1 mia. kroner til 4,2 mia., på bare fem år, viser selskabets regnskaber.

»Vores fordele er, at vi har store varehuse med et kæmpe udvalg og et personale, der kan rådgive kunderne,« siger Simon Frølich, salgschef i Elgiganten, der har 29 varehuse i Danmark.Det danske marked for forbrugerelektronik kommer hverken til at vokse eller skrumpe i 2013, lyder hans vurdering.»Men vi forventer, at omsætningen hos os vokser. Vi skulle gerne æde endnu flere markedsandele, end vi allerede har gjort,« siger Simon Frølich.Elgiganten kan holde priserne nede, fordi kæden har store indkøbsmuskler. Kæden er en del af den norske Elkjøp-koncernen, og der købes ind til kædens mange skandinaviske varehuse i samlede ordrer. Tilmed har Elgiganten et enkelt centraltlager i Sverige, som også betjener Danmark, og det giver mulighed for at holde lageromkostninger nede.En af Elgigantens øvrige trumfer er, at det er lykkedes at etablere en e-butik, som bidrager godt til den voksende omsætning.»Omsætningen vokser eksplosivt på nettet, og det forventer vi også fremadrettet. Men vi ser faktisk også, at omsætningen stiger i vores varehuse,« siger Simon Frølich.Også resultatet før skat er vokset hos Elgiganten i Danmark. I seneste regnskabsår landede der 148 mio. kroner på bundlinjen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere