Del : SMS
Berlingske Business

Derfor er apps bedre end mobilsites

pix-apps
Foto:

Pølsefingre på små skærme gør mobil-sites til et mareridt for brugerne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Skal du satse udviklerbudgettet på en særlig mobil-version af din hjemmeside? Eller er det bedre at fremstille en app til iPhone, Windows Phone og Android? Lige nu er svaret ifølge den danske usability-ekspert Jakob Nielsen klart i mobil-applikationernes favør, skriver Version2:

»Send mobil-apps på gaden, hvis du har råd til det,« skriver han i et blogindlæg.

Hans egne usability-studier viser, at mobilapplikationerne er meget nemmere at gå til for brugerne sammenlignet med mobilversioner af hjemmesider. Det skyldes, at mobilapplikationer bedre kan skræddersyes til at håndtere nogle af de begrænsninger, der gælder for blandt andet smartphones. Pølsefingre på små skærme, langsommere processorer, ustabil netadgang og den slags.

Dermed vinder applikationerne lige nu usability-krigen over mobil-hjemmesider, selvom applikationerne typisk skal udvikles til forskellige mobilplatforme og dermed blivere dyrere af fremstille.

Billedet kan dog ændre sig fremover, skriver Jakob Nielsen. For med den nye HTML5-standard bliver mobil-oplevelsen på hjemmesider forbedret.

Og samtidig skal app-udviklerne sandsynligvis udvikle til endnu flere forskellige mobilplatforme i fremtiden, hvilket hæver prisen for at fremstille mobilapplikationer yderligere.

Deltag i debatten på Version2.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere