Berlingske Business
LIVE
10:16 Mærsk-aktier falder efter sænket kursmål

De små CMS-leverandører holder stand

De små CMS-leverandører holder stand - 1

Analyse. Giganter som IBM og Microsoft forsøger at trænge ind på det danske CMS-marked, men ifølge en ny markedsanalyse holder de mindre danske virksomheder stand. Bedre kontakt til kunderne og større fleksibilitet er de væsentligste årsager.

De små CMS-leverandører udkonkurrerer de store. I hvert fald når det gælder effektiv kommunikation til kunden. Og det kan blive alt afgørende på et stadigt hårdere marked, vurderer analytikere. Forsøger man at hente informationer om forskellige content management systemer hos nogle af de helt store leverandører, kan man se frem til at blive sendt på en længere rundtur i koncernens afkroge.
Ringer man derimod til en af de mindre danske leverandører kommer man langt nemmere igennem til den helt rigtige person. Og netop det er en af de helt afgørerende årsager til, at IBM, Microsoft, Oracle og SAP trods alt ikke har fået mere ud af deres CMS-satsning på det danske marked. Sådan lyder vurderingen fra den uafhængige konsulentvirksomhed BNP Consultings.
- De store har skudt forkert i deres satsning på det danske marked, og de kan ikke for alvor komme ind. Lige nu virker det som om de bliver udkonkurreret af de mindre danske CMS-leverandører, vurderer Lars Pedersen fra BNP Consulting.

De store banker på

Firmaet har netop offentliggjort konklusionerne for en omfattende benchmark analyse af CMS-markedet i Danmark netop nu. En af de helt centrale betragtninger er, at de store internationale gigant- koncerner i år har forsøgt at presse sig ind på det danske marked.
Et marked som helt fra content management systemernes spæde år har været dominerede af mindre danske virksomheder. Selv om de danske virksomheder møder større konkurrence end nogensinde før, og det er både fra de store aktører og open source, står de stadig stærkt på markedet.
- De små virksomheder har en markant plads på markedet. Kunderne føler sig ret tæt på leverandøren. For den mindre virksomhed har hele tiden en finger på pulsen og kan rykke sig ekstremt hurtigt, forklarer Lars Pedersen.

Tætte relationer

Han peger på, at de tætte relationer mellem leverandør og kunde er vigtig og en af hovedværdierne for CMS-selskaberne netop nu. Det kan de større selskaber lære noget af, lyder det fra CMS-analytikeren. Relationerne til partnerne kommer også til at spille en betydelig rolle på fremtidens CMS marked.
- Markedet bliver stadig hårdere, og det betyder, at de virksomheder som har en lille portefølje af løsninger og kun få partnere får det rigtigt svært. Det bliver de dedikerede firmaer, der har opbygget en stor og loyal partnerkanal som klarer sig, siger Lars Pedersen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen