Del : SMS
Berlingske Business

Danskerne skifter teleselskab og får bedre pris

pix-Mobilbrug
Danskerne skifter ofte mobilselskab - og får noget ud af det. Arkivfoto: Søren Bidstrup, Scanpix Foto:

68 procent fik en bedre pris ud af at gå fra deres nuværende mobilselskab til et andet. Årligt skifter en million kunder mobilselskab i Danmark.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danskerne er nogle mobilkræmmere, og de får bedre mobilabonnementer ud af at skifte selskab.

Det viser nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som har undersøgt, hvordan og hvorfor danskerne skifter selskab på 13 markeder.

68 procent af dem, der har skiftet mobilselskab, angiver, at de har fået en bedre pris ud af det. 23 procent fik et bedre abonnement, mens fem procent ærgrer sig over, at de skiftede, for de fik faktisk ikke noget ud af det.

Danskerne skifter i stor stil, så snart der er bedre tilbud andre steder. Omkring en million gange skifter kunderne mobilselskab på et år. Nogen gør det flere gange, andre er tilfredse efter et enkelt skift.

Kan også forhandle sig til bedre pris

24 procent af de adspurgte i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens undersøgelse har forhandlet med det nuværende mobilselskab om en bedre pris eller et bedre abonnement og havde held med det. De blev derfor i folden. Fem procent forsøgte sig men uden held, mens 70 procent ikke har udfordret deres mobilselskab.

82 procent af alle, der faktisk skiftede selskab, har brugt under to timer på opgaven, mens 13 procent har brugt mellem to og fem timer, og fem procent har investeret seks-ti timer eller derover på at sammenligne priser og abonnementer og rent faktisk foretage skiftet.

Undersøgelsen bygger på 5.000 danskeres besvarelser.

Netop de mange skift har de seneste år fået teleselskaberne til at tænke i ekstratjenester, som man ikke kan få hos konkurrenten, eller til at give samlerabatter, hvis man f.eks. udvider sit mobilabonnement med også internetforbindelse og/eller TV fra samme selskab.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere