Del : SMS
Berlingske Business

Danske Trendsales købt af MetroXpress-ejer

pix-trendsales
Overskrift
Screendump fra tendsales.dk
Pix-Trendsales
Overskrift
Trendsales' administrerende direktør, Rasmus Goth Engel, er glad for selskabets nye schweiziske ejer, Tamedia.

Trendsales er solgt til det schweiziske medieselskab Tamedia, som også ejer MetroXpress. Størrelsen på handlen ligger på et trecifret millionbeløb.

Artiklen fortsætter under annoncen
Den danske modeportal Trendsales er solgt til det schweiziske mediehus Tamedia, som også ejer danske MetroXpress.

Tamedia overtager 88 procent af aktierne i Trendsales og køber dermed 70 procent af aktierne fra den tidligere QXL-ejer schweiziske Ricardo, mens de sidste 18 procent af aktierne bliver overtaget fra stifterne af Trendsales, Bo Eriksen og Martin Falslev Andersen.

De resterende 12 procent af Trendsales ejes fortsat af stifterne.

unge kvinder dba

 
Ricardo har ejet 70 procent af aktierne i Trendsales siden 2010, hvor selskabet købte 70 procent af aktiebeholdningen af henholdsvis danske Freeway og stifterne. Salgssummen var dengang et trecifret millionbeløb og et af de største internetsalg, vi har set herhjemme.

Ifølge Trendsales' administrerende direktør, Rasmus Goth Engel, er aktierne i denne omgang blevet handlet til et trecifret millionbeløb, der er væsentligt højere end ved det tidligere salg.

»Tamedia er en ønskepartner for os, og det glæder os, at de kan se mulighederne i vores forretningsmodel og fremtidige strategi,« siger Rasmus Goth Engel til Berlingske Business og fortsætter:

»Det er noget, vi har arbejdet på siden september sidste år, hvor vi sammen med den tidligere ejer blev enige om, at vi ikke passede ind i deres strategi, da de skiftede geografisk fokus. Siden har vi ledt efter en ny partner, som passede perfekt ind.«

netsalg


Den fremtidige strategi handler i første omgang om organisk vækst, om at vokse på det danske marked, siden det norske, svenske og det schweiziske marked.

»Vi vil hellere have, at tingene vækster organisk, end at vi vil puste det op med fantasillioner, som kommer ind fra sidebenet, og så kan det være, det hele falder fra hinanden, hvis investorgruppen trækker sig« siger han og tilføjer, at Trendsales har vokset »tocifret på toppen.«

»I den sammenhæng er Tamedia en fantastisk parter, på grund af deres internationale netværk og ejerskab i andre online og offline medier,« siger Rasmus Goth Engel.

Tamedia er et familieejet mediehus, som har en ambitiøs strategi om at 50 procent af deres indtægter skal stamme fra digitale medier i 2016.

»Så man kan sige, det er et af de mediehuse, som gør noget ved den digitale udfordring i stedet for bare at tale om det. Som en virksomhed som vores er det meget interessant at komme ind i en familie, hvor man har både offline og online medier, blandt andet i form af danske MetroXpress og internationale damemagasiner. Det passer godt ind i vores kernesegment og vores brugergruppe,« siger Rasmus Goth Engel.

Trendsales omkring 53 medarbejdere fik klokken 12 besked på, at deres arbejdsplads har fået ny ejer. Virksomheden har hovedkontor i København og ifølge Rasmus Goth Engel vil der blive lagt stor vægt på, at Trendsales er dansk og fortsat skal drives fra Danmark.

Med 765.000 unikke brugere er Trendsales landets største formidler af brugt tøj på nettet. Der bliver hvert år handlet for en halv milliard kroner på hjemmesiden. Virksomheden er stiftet i 2002.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere