Del : SMS
Berlingske Business

Danske brødre tjener over 100 millioner på mobilspil

SUBWAY

Spilfirmaet Kiloo, der laver mobilspil, har fået et flot regnskab, og det betyder, at de to brødre bag, trækker millioner ud til sig selv.

Artiklen fortsætter under annoncen

To danske brødre står for en af de største succeser i verden, når det kommer til det kæmpestore nye marked for spil til mobiltelefonen.

Det skriver Børsen torsdag.

Det er brødrene Simon og Jacob Møller Jensen, der står bag firmaet Kiloo, og spillet, der tjener millioner til de to dygtige danskere hedder Subway Surfers. Spillets hovedperson er en grafittimalende dreng, der er på flugt fra politiet, og det har altså i flere år været en enorm gevinst for de to danske iværksætterbrødre.

Lige nu ligger Subway Surfers nummer 47 i Apples App Store. Den popularitet kan de to veksle direkte om til et overskud på 156 millioner kroner. Det er 43 millioner bedre end året før. En ekspert ser øgede muligheder for vækst i Kiloo.

Subway Surfers

»Man spørger altid sig selv, hvor længe det kan blive ved. Men mit bud er, at så længe det går godt for salget af mobiltelefoner, og så længe forbrugerne køber nye telefoner, har det her spil en rigtig god placering. Med tiden vil det vinde hævd som en form for klassiker, siger Jan Neiiendam, chef for Interactive Denmark og spilekspert.

Spillet kan hentes ned på mobilen gratis. Så det, som de to brødre tjener pengene på, er brugere, der tilkøber ekstra fordele, der kan bringe dem længere i spillet.

Regnskabet viser også, at de to ejere trækker 119 millioner ud af selskabet til sig selv.

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere