Del : SMS
Berlingske Business

Dansk velgørenheds-site går i luften

FACEBOOK-RESULTS/
»Velgørenhed er slet ikke slået igennem hos de unge, men det gør vi nu noget ved og bruger nogle af de samme principper, som man for eksempel bruger på Spotify, Netflix og crowdfunding-platformen Kickstarter,« siger stifteren Daniel Bach. Foto:

Ideen med hjemmesiden Charii er at gøre det nemt at involvere sig i og støtte velgørende arbejde.

Artiklen fortsætter under annoncen

En ny hjemmeside skal være med til at gøre verden en smule bedre.

Danske Charii er netop lanceret, og den giver brugere mulighed for at støtte velgørenhed der, hvor de synes, det giver mest mening. Det fremgår af et indlæg på sitet Crowdnews, som Dansk Iværksætterforening står bag.

rødekors

Charii-projektet har omtrent et års tid på bagen og er stablet på benene af Horsens-iværksætteren Daniel Bach. Brugere har muligheden for at logge ind via deres Facebook-profil, donere fra 25 kroner og opad og så vælge, hvilke projekter eller godtgørende organisationer de vil støtte. Det er blandt andre UNICEF, Natteravnene eller Red Orangutangen.

Stifteren selv håber blandt andet, at sitet og dets Facebook-login i sig selv kan få folk, der ellers ikke er vant til at støtte velgørende formål, til at åbne pungen. Den er simpelthen målrettet et ungt publikum.

»Velgørenhed er slet ikke slået igennem hos de unge, men det gør vi nu noget ved og bruger nogle af de samme principper, som man for eksempel bruger på Spotify, Netflix og crowdfunding-platformen Kickstarter,« siger Daniel Bach ifølge indlægget på Crowdnews.

pix-Tim Cook

For at få gang i tilmeldingerne lover Charii selv at donere 100.000 kroner. Det beløb får de første tilmeldte så lov til at være med til at bestemme, hvad skal bruges til.

Charii tager et gebyr på omtrent otte procent af donerede beløb til administration. Resten går ubeskåret til de deltagende organisationer, fremgår det af projektets hjemme­side, charii.dk.

Bestsellers ejer og koncernchef Anders Holch Povlsen

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere