Berlingske Business
LIVE
17:20 Veloxis nedjusterer forventningerne

Dansk optimisme efter CeBIT

(HANNOVER) Man skal passe på med at bruge ordet eufori om den stemning, der hersker blandt IT-selskaber, men der var ikke meget

lavkonjunktur og IT-krise over den netop overståede CeBIT-messe i Hannover. I hvert fald ikke for de danske deltagere.


Danmark

var denne gang repræsenteret med et rekordstort antal virksomheder på messen. 53 selskaber mod 47 sidste år og 34

i 2000. Flere af dem har svært ved at få armene ned efter en messe, der er forløbet over al forventning.


-

Vi skulle have været på messe i Paris i næste uge, men det har vi været nødt til at aflyse for at få

tid til at følge op på alle de kontakter vi har fået, siger International Market Manager Jacob Ringgaard, ZignX.


Firmaet

ZignX, der netop er udskilt fra pc-producenten Zitech, er på messen for at præsentere et nyt sikkerhedskoncept på

pc-området.


Også de 24 danske firmaer på IT-Brancheforeningens fællesstand har fået fuld valuta

for de 40.000 kr., det har kostet at være med på standen. Efter en stille første dag har der været travlhed

på den danske fællesstand "The Danish Meeting


Point".


Travlheden lyser ud af en noget omtumlet arrangør,

Annette Larsen fra IT-Brancheforeningen.


- Jeg har ikke stået stille siden den første dag, lyder det med lige dele begejstring

og udmattelse fra Annette Larsen.

Det er helt vildt

Det er anden gang, IT-Brancheforeningen har taget initiativ til at etablere

en fællesstand på CeBIT. Det primære formål er at profilere nogle af de mindre danske IT-selskaber, som ellers

ikke ville få mulighed for at være med på messen.


Århus-virksomheden Ideogramic Aps, der er en af virksomhederne

på fællesstanden, havde inden afgang til Hannover store forventninger til CeBIT. Håbet var, at successen fra sidste

år skulle gentage sig - og gerne lidt til. Sidste års messe indbragte firmaet, der har udviklet et diagrammeringssystem

til både pc og elektroniske whiteboards, en ordre på 1 mio. kr. fra det tyske softwarefirma e-GIP. Forventningerne er

til fulde blevet indfriet. Virksomheden har flere seriøse kontakter ude til kunder, der hver kan indbringe ordrer af samme

kaliber som e-GIP.


- Vi kommer til at rive de næste fjorten dage ud af kalenderen for at følge op på kontakter,

når vi kommer hjem, siger marketingsdirektør Jesper Hartmann, Ideogramic Aps.


Virksomheden er i forvejen på

vej ind i varmen hos gigantiske Microsoft, der leder efter softwarepartnere til deres nye tavle-pc, som kommer til efteråret.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen