Del : SMS
Berlingske Business

Dansk højttaler hitter hos Apple

BM
CEO Tommy Andersen, Libratone Foto:

En lille bærbar og trådløs højttaler ved navn ZIPP, produceret af den danske virksomhed Libratone, er blevet et gigantisk salgshit hos Apple Stores over det meste af verden.

Artiklen fortsætter under annoncen

Med kun tre år på bagen har Libratone med sine trådløse AirPlay- højttalere i attraktivt design givet B&O og mange andre store spillere i audiobranchen baghjul. Virksomhedens nyeste produkt, den lille ZIPP, er således verdens hurtigst sælgende trådløse højttaler.

En af hemmelighederne bag den danske virksomheds succes er, at man ud over den avancerede trådløse teknik også har satset målrettet på design. For Ifølge Tommy Andersen, CEO og stifter af Libratone, er indkøb af lydudstyr til hjemmet ikke længere kun mændenes domæne.

"Kvinder får større og større indflydelse på, hvad der købes ind til hjemmet - inklusiv det, der bliver sat ind af lydudstyr. Men skal man tale til kvinderne, skal man bruge et andet designmæssigt sprog end til mændene. Mænd køber performance. Det skal være stort, det skal se ud af noget, og det skal lyde af noget. Og så skal det helst have et maskulint udtryk. Problemet er bare, at manden ikke længere kan komme afsted med at sige:

"Jeg vil havde de her to store kasser og det her anlæg." Det går ikke længere, hvilket jeg også selv har erfaret," siger Tommy Andersen, som stiftede Libratone for tre år siden og allerede på idestadiet solgte ideen til Apple, som indgik et opsigtsvækkende samarbejde med den danske virksomhed.

Fra 2011 til 2012 fordoblede Libratone sin omsætning til 60 mio. kr., og i dag sælges virksomhedens trådløse højttalere i over 1.000 butikker på verdensplan, herunder i Apple Stores og Apple Stores Online i USA, Europa, Mellemøsten og Asien.

Læs interviewet med Tommy Andersen i Business Søndag.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere