Del : SMS
Berlingske Business

Dansk app million-hitter

subsurfer_business
Overskrift
jake_business
Overskrift

Et dansk spil til iPhone og iPad hitter voldsomt på Apples App-store og nærmer sig 7 mio. downloads på bare 14 dage.

Artiklen fortsætter under annoncen
"Det er uden at overdrive den største iPhone-succes i Danmark nogensinde," sådan siger Bodie Jahn-Mulliner, der er en bagmændene bag Sybo, der står bag det enormt populære Subway Surfers.

Zig-zag mellem tog, under stopskilte og op på taget af kupeer går det, når man som graffitimalende lømmel forsøger at stikke af fra lovens lange arm. Lige så hæsblende har det været for udviklerne SYBO Games og Kiloo, der har kunnet se, hvordan antallet af downloads af deres Subway Surfers bare er steget og steget.

hitman


Hele 6,6 millioner gange er spillet blevet hentet ned fra App-storen på 14 dage, og det er lange mere, end hvad udviklerne forventede.

"Vi gik lidt og summede over det, da vi skulle udgive Subway Surfers. Vi besluttede os for, at hvis vi skulle udgive en opdatering, så skulle der være 2 mio. downloads på 14 dage," siger medstifter af SYBO Games, Sylvester Rishøj.

Så hul i markedet


Spillet lægger sig i slipstrømmen på udgivelser som Temple Run, der blev downloadet millioner og atter millioner af gange i 2011.

"Vi så, at Temple Runner var ved at fade ud igen, og så vi snittet til at komme ind og fylde hullet efter dem, men hele universet og figurerne er en meget meget gammel koncept, som vi har arbejdet på i rigtigt mange år," forklarer Bodie Jahn-Mulliner.

Spillet er som udgangspunkt gratis, og man kan gennemføre hele spillet, hvis bare man lægger nok timer i det. Vil man være en af de allerbedste, går det dog lettere, hvis man køber sig til diverse opgraderinger. Desuden er der to daglige reklamer, hvis man spiller meget.

"Det er en forretningsmodel, vi har villet prøve længe. Vi var ellers blevet udkonkurreret af dem, der laver gratis spil," siger Sylvester Rishøj.

Lagde vægt på designet


Der er efterhånden et væld af applikationer i Apples app-store, og for mange kan det virke som en jungle af magasiner, vejrudsigter, spil og tilbudsaviser. Hvis man vil have sin app til at slå igennem, er det derfor vigtigt, at man fokuserer på design.

hitman_business


"Vi lavede for eksempel en animeret trailer til spillet," siger Sylvester Rishøj, "Og så gjorde vi meget ud af, at spillet skulle have en god visuel fremtoning."

"Det skulle være sådan, at man ville blive interesseret i spillet, hvis man så nogen spille det i bussen," tilføjer Bodie Jahn-Mulliner.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere