Del : SMS
Berlingske Business

Comendo har vendt bundlinjen

Comendos fokus på at reducere omkostningerne slog igennem i resultaterne i tredje kvartal, der bød på resultatfremgang og en stort set uændret omsætning.

Artiklen fortsætter under annoncen

Bundlinjen viste overskud på 2,7 mio. kr. mod et underskud på 0,9 mio. kr. i samme periode sidste år. Omsætningen steg til 28,5 mio. kr. fra 27,3 mio. kr., mens resultatet før af- og nedskrivninger EBITDA blev forbedret fra 0,9 til 4,8 mio. kr.

Comendo, der har solgt et par forretningsområder fra i løbet af de seneste uger, Telecom og Network, undersøger stadig markedet for købere foreløbigt frem til 31. december.

- Comendo har gennem de sidste 12 måneder oplevet en stigende interesse fra eksterne parter for koncernens forskellige forretningsområder. Dette er i overensstemmelse med bestyrelsens strategi om at få afdækket værdien af de enkelte og forskellige forretningsområder i koncernen. Bestyrelsen har valgt at indgå aftale med bestyrelsesformand Michael Dickerson's arbejdsgiver om, at Michael Dickerson yder Comendo A/S bistand i forbindelse hermed, skriver selskabet.

Comendos salg af aktierne i Comendo Network, som blev annonceret 26. november, ventes gennemført den 3. december. Salgssummen udgør op til 7 mio. euro, heraf 4,5 mio. euro kontant fordelt over tre rater. Resten af købesummen udgøres af en aftale, der afhænger af indtjeningen i Comendo Network.

For hele 2012 fastholder Comendo forventningerne om et EBITDA-resultat på 15 mio. kr. I årets første ni måneder fik Comendo et EBITDA-resultat på 12,2 mio. kr.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere