Del : SMS

Columbus fortsætter forbedring

hhh
Koncerndirektør for Columbus, Thomas Honoré Foto:

I første halvår 2014 har Columbus opnået en markant forbedring af nettoresultatet. Selskabet fastholder forventningerne til 2014.

Artiklen fortsætter under annoncen

Konsulentvirksomheden Columbus IT fortsætter med at fremvise pæne resultater. I første halvår af 2014 lyder resultatet på 36,3 mio. kr. før afskrivninger. Sammenlignet med samme periode sidste år svarer tallet til en stigning på 4,7 procent.

Virksomheden omsatte i første halvår for 436 mio. kr., hvilket var et fald fra 453 mio. kr., mens Colombus' driftresultat (EBITDA) steg fra 34 mio. kr. til 36 mio. kr. Nettoresultatet for første halvår 2014 er ligeledes forbedret med 11,1 mio. kr. i forhold til samme periode sidste år.

Den mest markante stigning skal findes i omsætningen i Columbus' brancheløsninger. Her er omsætningen steget til 76 procent af Columbus' samlede omsætning i første halvår af 2014 og udgør 331,7 mio. kr. i forhold til 240,4 mio. kr. i samme periode i 2013.

IT-konsulenter

I USA og Norge har Columbus dog oplevet et markant fald i både omsætning og indtjening. Det skyldes manglende salgseksekvering i USA, samtidig med at Columbus har mistet en del medarbejdere til et konkurrentselskab. Colombus har nu igangsat planer om at genoprette begge datterselskaber.

IT-virksomheden Columbus fastholder således deres forventninger til hele 2014, hvor virksomheden venter en omsætning i niveauet 900 mio. kr. samt et driftsresultat (EBITDA) i niveauet 80 mio. kr.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere