Del : SMS
Berlingske Business

Britiske Ocado presses af Amazons vokseværk

INDIA-WAREHOUSES/PRIVATEEQUITY
ARKIVFOTO. Foto:

Amazon vil udvide sin forretning og tilføje tusindvis af dagligvarer til sin britiske forretning.

Artiklen fortsætter under annoncen

For anden dag i træk falder den britiske onlinebutik Ocado, der forhandler dagligvarer med levering direkte til kunderne, efter at den britiske chef hos giganten Amazon i et interview har fortalt, at selskabet vil udvide sin forretning og tilføje tusindvis af dagligvarer til sin britiske forretning.

Det skriver Bloomberg News.

Ifølge Richard Clarke, der er analytiker med fokus på de store dagligvarebutikker hos Sanford C. Bernstein, er Amazons udtalelser skræmmende for selskabets konkurrenter af flere årsager. Det skriver han i en e-mail til Bloomberg News.

pix-Amazon Books

- Amazon som en direkte konkurrent til Ocado i Storbritannien gør det mindre sandsynligt, at Amazon vil købe Ocado, skriver han til nyhedsbureauet.

Derudover fremhæver han, at en stor del af Ocados aktiekurs forklares med selskabets teknologi og evne til at håndtere online distribution til andre detailhandlere. At Amazon nu vil udvikle sin egen teknologi hjælper ikke på "argumentet om en unik teknologi for Ocado."

Ocado falder onsdag formiddag 5,8 pct. til 307 pence på børsen i London, og det gør aktien til den mest faldende i det brede europæiske Stoxx 600-indeks. Tirsdag endte Ocado-aktien med et fald på 4,4 pct.

pix-amazon

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere