Del : SMS
Berlingske Business

B&O oplever tocifrede vækstrater i Kina

ARKIVFOTO. Onsdagens lancering af det nye BeoVision 11 fra Bang
Elektronikproducenten B&O har for alvor fået hul på det kinesiske marked, hvor Struer-virksomheden i øjeblikket oplever tocifrede vækstrater tæt på 15 pct. Især er det Play-brandet, som unge kinesere har taget til sig. Arkivfoto. Foto:

Årsagen til selskabets nyfundne succes skal blandt andet findes i egen overtagelse af distribution og markedsføring.

Artiklen fortsætter under annoncen

Elektronikproducenten B&O har for alvor fået hul på det kinesiske marked, hvor Struer-virksomheden i øjeblikket oplever tocifrede vækstrater tæt på 15 pct. Især er det Play-brandet, som unge kinesere har taget til sig.

Det skriver Børsen.

Bang & Olufsen skal lave superlyd til HP-computere

- Vi er ret stolte over, at det på så relativt kort tid er lykkedes at vende skuden. Siden 2012 har vi udvidet fra 20 til 600 salgssteder og har tredoblet omssætningen i Kina og Hongkong, siger Lars Galsgaard, B&Os landechef i Asien og Stillehavsregionen, til Børsen.

Årsagen til selskabets nyfundne succes skal blandt andet findes i egen overtagelse af distribution og markedsføring, der i 2012 blev en realitet som en del af flytningen af det asiatiske hovedkvarter fra Singapore til Shanghai. Samtidig kom en rig og erfaren kinesisk partner ind, nemlig Qi Jianhong, der i forvejen havde haft succes med at løfte luksusbrands som Burberry og Rolls Royce på det kinesiske marked.

18BUSBO-direktoer-tavs-om-s.jpg

Play-brandet er særligt populært blandt unge kinesere, der mener, det er cool design og super kvalitet til en overkommelig pris. Play ligger til forskel for de klassiske Bang og Olufsen-højtalere og -skærme i premium-kategorien frem for luksuskategorien i et mere overkommeligt prisleje mellem 1000-10.000 kr.

Analytikere: B&O-køber bør punge ud med 4, 3 milliarder COP121

Allerede i 2012 pegede den kinesiske partner Qi Jianhong da også på Play som nøglen til succes.

- I Kina skal vi køre en anden strategi, nemlig at satse stort på at få gang i salget af de billigere produkter fra B&O Play, for det vil mange fra middelklassen have råd til, lød det i 2012 fra Qi Jianhong til Børsens udsendte.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere